דד"ר אורן בן לולו ביצע לאורך השנים מאות ניתוחי החלפת מפרק ברך חלקיים ומלאים, בגישה המכאנית וכן בגישה הקינמטית החדשה. ד"ר בן לולו, המשמש כמנהל המחלקה האורתופדית במרכז הרפואי בני ציון, ומילא תפקידים בכירים בתחום האורתופדיה במערך הבריאות בישראל, יוכל לייעץ לכם לגבי ההחלטה על החלפת מפרק הברך וגם לבצע את הניתוח במידת הצורך.

סיבות שונות להחלפת מפרק הברך

ניתוח להחלפת מפרק הברך עשוי להידרש בנסיבות מגוונות, כאשר האינדיקציות העיקריות הן כאבים קבועים המשפיעים באופן מהותי על הניידות והתפקוד. ברוב הגדול של המקרים, הסיבה להחלפת המפרק הינה שחיקה ראשונית של הסחוס המפרקי (אוסטיאוארטריטיס), וסיבות נוספות קשורות בשחיקה משנית עקב פגיעות ישנות ברצועות, שבר בברך וניתוחי ברכיים קודמים. כמו כן, אחת הסיבות היא נמק של העצם מתחת לסחוס הברך, הנקרא בשמות שונים כגון AVN. במידה וישנם כאבים ממושכים שאינם משתפרים בטיפולים שמרניים כדאי להתחיל לשקול את הניתוח להחלפת המפרק, כאשר ישנם עוד פרמטרים הנלקחים בחשבון כמו גיל המטופל ואבחון מדויק של הבעיה. את ההחלטה מקבלים בפגישה עם ד"ר אורן בן לולו.

כיצד מבוצע הניתוח

באופן כללי ניתן לחלק את ניתוחי החלפת מפרק הברך לגישה המכאנית-קלאסית ולגישה הקינמטית. בגישה המכאנית קלאסית מסיר ד"ר בן לולו את משטחי הסחוס והעצם הפגועים ובמקומם משתיל משטחים ממתכת. בין המשטחים האלו ישנה לוחית פלסטיק קשיחה המאפשרת תנועה טובה למפרק, ואילו המשטחים עצמם מוצמדים אל העצם עם צמנט – דבק רפואי מיוחד. כמו כן, בניתוח זה ד"ר בן לולו מאזן ומשחרר את רצועות הברך והרקמות הרכות. מדובר בניתוח בעל שיעור הצלחה גבוה מאוד, כאשר כ- 80% מהמנותחים מדווחים על היעלמות מוחלטת של הכאבים, ויותר מ- 95% מספרים על שיפור במצבם מלפני הניתוח. יחד עם זאת, ראוי לזכור שתקופת ההחלמה לאחר הניתוח כרוכה בכאבים ובנפיחות בברך, ויש צורך להתאזר בסבלנות ולבצע את השיקום הפיזיותרפי.

הגישה הקינמטית בהחלפת מפרק ברך

הגישה הקינמטית היא החדשנית ביותר כיום וגם אותה מבצע ד"ר בן לולו. בגישה זו ישנה הרבה יותר התייחסות לאנטומיה הספציפית של מפרק המנותח, ולפי האנטומיה הזו מתאימים וממקמים את המשתל. כלומר, ד"ר בן לולו מתייחס אל המכאניקה הספציפית של הברך ואל מבנה הרגל מלפני תהליך השחיקה, דבר המאפשר מיקום אופטימאלי של המשתל וקבלת טווח תנועה ויציבות טובים וטבעיים יותר של הברך. יש לציין כי גישה זו יכולה להתאים לרוב המטופלים, היא אינה מסובכת מבחינה ניתוחית, ואינה מצריכה ביצוע איזונים ושחרורים של הרצועות מכיוון שמבנה הברך משוחזר למעשה אל מצבו הטבעי.

לפרטים נוספים וקבלת ייעוץ, הנכם מוזמנים לפנות אל ד"ר אורן בן לולו בטלפון 077-9966-148.

סגירת תפריט