ד

ד"ר אורן בן לולו הינו מומחה לכירורגיה אורתופדית, המתמחה בהחלפת מפרק הירך בגישה הקדמית. ד"ר בן לולו משמש כמנהל המחלקה האורתופדית במרכז הרפואי בני ציון, וכמזכיר החברה הישראלית למפרקי ירך וברך. מאחוריו מאות ניתוחי החלפת מפרק הירך בגישה הקדמית.

החלטה על ניתוח החלפת מפרק הירך

החלפת מפרק הירך עשויה להידרש עקב סיבות שונות, ביניהן שחיקת הסחוס המפרקי עד כדי מצב של חשיפת העצם שמתחת, דבר המוביל להגבלה תפקודית ולכאבים. השחיקה עשויה להיגרם בנסיבות שונות כגון זיהומים קודמים של המפרקים, מחלות אוטואימוניות, מחלות ילדות של הירך, טראומות ישנות, שבר בצוואר הירך, טיפול בסטרואידים, ועוד.

במידה והטיפולים השמרניים לא הביאו לתוצאות המקוות, ויש פגיעה משמעותית באיכות החיים, המלווה בהגבלה בתנועה, פגיעה בתפקוד, וכמו כן בכאב בפעילות, אזי ההתוויות לביצוע הניתוח נכונות, ובהחלט יש מקום לשקול טיפול ניתוחי. בפגישה של המטופל עם ד"ר בן לולו יוחלט על ביצוע ניתוח החלפת מפרק הירך.

כמובן שיש לשתף בהחלטה זו את בני המשפחה והרופא המטפל.

כיצד מבוצע הניתוח?

ד"ר בן לולו מבצע כאמור החלפת מפרק ירך בגישה קדמית ישירה, גישת ביקיני, כאשר הבחירה בסוג הטיפול תלויה בהיבטים רפואיים ואנטומיים שונים. מאחר שהגישה הקדמית מציעה מספר יתרונות בתחילת תהליך השיקום, שיקום מהיר יותר בשבועות הראשונים. היא תהיה הבחירה הראשונה במידה שאין התוויות כנגדה. לדוגמת השמנת יתר, עיוות מהותי של המפרק, ניתוחים קודמים… במצבים אלו אמליץ על ניתוח בגישה הצידית או האחורית.

יש לציין כי גם ניתוח החלפת מפרק ירך, הוא ניתוח טוב מאוד, שיעור הצלחה גבוה מאוד, מעל 90 אחוז מהמטופלים מרוצים מאוד מתוצאות הניתוח. והדבר ניכר בשיפור משמעותי בכאב, בתפקוד, בטווח התנועה, בשיפור והשבת איכות החיים למצב כמעט רגיל.

בה בעת כמו בכל פעולה ניתוחית, יש גם סיבוכים, ושיעורם כדי 2 אחוז בלבד.

לפרטים נוספים וקבלת ייעוץ, הנכם מוזמנים לפנות אל ד"ר אורן בן לולו בטלפון 077-9966-148.

סגירת תפריט